Du får upp till 225 kr återbäring hos Bredbandsbolaget

På alla köp oberoende av annan ev. rabatt etc.

Gå till Bredbandsbolaget

Inte inloggad?

Logga In eller Bli Medlem

Bredbandsbolaget erbjuder alltid:

  • Bredband, mobilt bredband, TV och telefoni
  • TV via fiber eller kabel
  • Beställ direkt på webben.
Bredbandsbolaget web

Om Bredbandsbolaget

Bredbandsbolaget är en svensk internetleverantör som grundades 1998 och som erbjuder bredband med höga hastigheter för internetaccess, mobiltelefoni, IP-telefoni och digital-TV. Leveransen sker genom det egna kabelnätet, ADSL eller mobilt bredband. Man är Sveriges största leverantör av bredbandstelefoni med cirka 200 000 anslutna kunder. Bredbandsbolaget är en del av Telenor som är Sveriges ledande helhetsleverantör av kommunikationstjänster.



Informationen i denna text kan ändras över tid. Kontrollera därför alltid vad som gäller på butikens hemsida. CharityRefund kan ej göras ansvarig för innehållet.


Bredbandsbolaget i olika medier:



Klar för utbetalning

Mellan 15-60 dagar

När du har slutfört ditt köp hos Bredbandsbolaget kommer din återbäring att registreras hos oss inom några timmar (ibland kan det dock dröja 48 timmar). Du kommer att få ett mail med exakt summa så fort återbäringen är registrerad.


Omdöme om Bredbandsbolaget

Utmärkt på skala mellan 0-10

260x48

Baserat på 0 betyg hos Trustpilot

Betygsätt Bredbandsbolaget

Lägger på luren och startar tjänster man sen ska avbeställa för att straffa

Mycket dålig

130x24
2018-07-06 Linnéa Tyseng Nicander
Vi har varit trogna kunder sen 2003. Från början var det problem med att faktiskt få internet, men kundtjänst hjälpte i alla fall till. Idag är att få hjälp en Kafkalik mardröm. De tog spontant bort vår TV vid ett tillfälle, vilket de efter att först hysteriskt påstå att vi bett om det (öh, nej, det fanns vittnen) och sen sa inte gick att ändra tillbaka! Vi skulle ha dyrare TV med färre och andra kanaler. På grund av ett misstag DE gjort. I en mailkonversation för en månad sedan där jag till slut utbrast rakt ut att då de svarade rent "Goddag Yxskaft" så antingen läste de inte eller så trollade de mig blev jag anmanad för min kommentar - fortfarande utan svar. Det kränkte visst deras stolthet att jag tyckte att två timmars mailande för att svara på en fråga och få svar om helt andra saker, var orimligt. Vi lämnade vår lägenhet med deras internet kvar under en evakuering då de nämligen inte kunde flytta vårt internet utan att vi HELT skulle förlora förmågan att ha TV-tjänst hos dem. Vilket annars inte skulle vara ett problem. Sen försökte de påstå att om de snillat bort vår TV, igen, var det inte deras problem att vi betalat för tjänster vi inte haft. Fast, jo, vi gjorde ju det på falska grunder från deras sida. En tjänst har de satt oss på nu, som man fick testa gratis och sen avbeställa 2016. Vilket vi gjorde, och avbeställde. Men sedan några månader tillbaka kopplades tjänsten på av dem utan att ha efterfrågats och det betalades av bara farten. Efter två dygn i den ovan nämnda Kafka-mardrömmen till mailkonversation får jag veta att de faktiskt kan stryka tjänsten och skicka tillbaka pengar bara min mor som abbonemanget står på hör av sig. Nä, fast det är ju BBB så det måste finnas en hake. När hon ringer det får hon spendera 40 minuter i telefonkö, för att personen i andra änden i slutändan ska lägga på. Det är andra gången en av deras supportpersonal bara slänger på luren. De straff lägger på och startar strafftjänster man sen ska avbeställa. Vidrigt. Dessutom hade de ändrat sig och vi ska BETALA för att få tillbaka pengarna?! Deras Facebook där samtalet ägt rum står det nu är gjort med "Facebookanvändare", inte BBB. Också ett bra sätt att göra sig av med bevis, om inte nån har mer än två hjärnceller och print screenar konversationen. Nej, usch. Har ni chansen välj ett mindre bolag, de stora har storhetsvansinne.

Gjorde en överlåtelse av min router…

Mycket dålig

130x24
2018-06-29 Tord Olofsson
Gjorde en överlåtelse av min router till köparna av min lägenhet enligt den blankett bredbandsbolaget tillhandahåller i god tid före min flytt. Fick ändå en faktura för icke återlämnad router som jag blev tvungen att betala för att den inte skulle gå till inkasso. De förklarade att det kan ta 6-7v innan överlåtelsen är klar därav fakturan. Då jag betalat denna för att slippa inkasso så får jag skylla mig själv. Ingen återbetalning. Tar förmodligen detta vidare till ARN och tingsrätt. Det är en skitsumma men principen att lura och tvinga kunder att betala helt felaktiga fakturor är skandalös.

Otroligt dåligt

Mycket dålig

130x24
2018-06-23 Jan Melinder
Otroligt dåligt! Ingen som helst koll på avtal och leverans. Synd om de stackars människorna som ska stå till svars på kundservice när inte ansvariga chefer har den minsta koll på vad som gäller. Hade Telia innan, fungerade perfekt.

Det har inte varit en siffra rätt sedan…

Mycket dålig

130x24
2018-06-16 Per Göran Nilsson
Det har inte varit en siffra rätt sedan dag 1. Router och TV-box sändes till sommarstugan trots uttryckligt påpekande om att de skulle sända till bokföringsadressen. Vid kontakter för att åtgärda detta fick jag bara besked om fel i datorsystemet. Sändningen hämtades ut vid en extra resa till utlämningsstället. Efter ett antal försök att koppla in TV via ett trådlöst nätverket insåg jag att det går nog inte utan TV måste kopplas in via en annan port i bredbandsburken. En lång kabel införskaffades och TV kunde ses. Men jag hade uttryckligen blivit lovad att med Bredbandsbolaget skulle jag få minst samma kanaler som jag har med Boxer. Men icke sa Nicke, TV3, 5, kanal 8 m.fl. saknades. PG Nilsson BJärred

Don't do it!

Mycket dålig

130x24
2018-06-08 Klant
Don't do it! Let me sum it up for you: - we have been trying to get internet at home for the past 3 months - it took more than a month to get it installed - once installed it was so slow that you're better off without it - it stopped working completely after two weeks - I called the support lots of times (easily takes an hour before you are being helped) witout any progress - been promissed several times to be called back but was never called - based on the above I wanted to cancel my contract, impossible, need to wait a year and on top of that they are charging me while the internet is not even working (which they can see) It is absolutely the worst service ever, please don't make the same mistake as I did...

Läs fler omdömen om Bredbandsbolaget